Brug te ver? - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Kim Noach - WaarBenJij.nu Brug te ver? - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Kim Noach - WaarBenJij.nu

Brug te ver?

Door: KimTibet2011

Blijf op de hoogte en volg Kim

21 Oktober 2011 | Nepal, Kathmandu

Na drie weken 'undercover' in de ruige, droge woestijnachtige koude hoogvlakte van Tibet...ben ik sinds drie dagen terug in de weelderige, groene warmte van Nepal.

Wat een omschakeling is dat zeg! De hele groep was er een beetje daas van. Onze eerste hernieuwde ervaring met het weelderige Nepal is de Last Resort geweest...een luxueus vakantiepark dat vooral bekend is om zijn bungyjump-activiteiten.

Yep, jullie voelen 'm al aankomen...je bereikt het resort (een ware filmlocatie met luxe tenten, sauna, massage, super-de-luxe buffets en bar) alleen door over een ijzeren hangbrug te lopen die over een ravijn hangt dat 160 meter diep is.

Precies. En dat met die enorme hoogtevrees die ik heb? Is een vreselijke combinatie. Ik weet niet meer precies hoe ik het gedaan heb, maar ik ben achter medereizigster Jill aangelopen die hard 'make way', 'make way' riep tegen alle stoere mannen en vrouwen die klaarstonden op de brug om te bungyjumpen.

Bijna hyperventilerend, Jills handen fijnknijpend ben ik trillend die brug over gegaan. Mijn ogen strak op haar rug gericht, Jill voorop, ik, dan Frank die in kolonne en in een moordend marstempo over de brug 'renden'.

En als je eenmaal aan de overkant bent, moet je de volgende keer ook weer terug over die brug. Dat lukte me de tweede keer stukken beter, hoewel we weer in dezelfde kolonne-vorm gerend zijn over de wiebelende hangbrug. Brrrr....

De Last Resort, by the way, is prachtig. Echt een warm bad als je drie weken lang gewend bent om - bijvoorbeeld - geen 'fatsoenlijk' sanitair te hebben. Dan ga je spontaan gillen als je a. een wc-pot ziet, met b. toiletpapier en c. stromend (warm) water en zeep om je handen te wassen.

Ja. Dat heb ik echt gedaan...hahaha...pas dan besef je hoe luxueus je leven eigenlijk is. Hoe normaal het is om goede sanitaire voorzieningen te hebben. Zo'n basisvoorziening voor ons Westerlingen, pure luxe voor Tibetanen.

Nu de rest van het reisgezelschap inmiddels hoog boven het Midden-Oosten vliegt, kan ik de komende drie dagen nog genieten van Kathmandu en Nepal...

Ik heb weer internet, dus hou jullie op de hoogte van mijn Nepalese avonturen. Morgen (zaterdag 22 oktober) ga ik naar Baktapur, een middeleeuwse stad die bekend staat om zijn prachtige oude binnenstad...

Groeten en tot laterz!!!
Knuffel, Kim


  • 21 Oktober 2011 - 15:17

    LF:

    In een luxe lounge in Dehli airport geniet ik nu van een heuse... ja ja... spaghetti!!! rijst genoeg gegeten toch? Vlieg over 2 uur door naar Hongkong. groetjes van je weet wel en geniet van je 'vrije' dagen!

  • 21 Oktober 2011 - 15:25

    Sander:

    He, die Kim

    Heel leuk om je verslag van Mount Everest te lezen. Het is je gewoon gegund, dat het zo'n mooi weer was en je alles goed kon zien. Je hebt dat verdiend!
    En nu maar relaxen in dat resort. Groot gelijk!

    Nog veel plezier! En waarschijnlijk ben je inmiddels nog veel bruiner.

    Sander

  • 21 Oktober 2011 - 15:40

    Mam En Pap:

    meisje toch, wat een avonturen, geweldig. toch zijn we ook blij dat je weer gezond en wel in de "bewoonde" wereld terug bent, knap dat je zo hebt kunnen klimmen en dat je zonder extra zuurstof de route hebt kunnen" doen ", we zijn apetrots op je. Geniet nog van de uren dat je daar bent en dan zien we elkaar gauw genoeg weer. Liefs en knuffels van ons. Je ouders.

  • 21 Oktober 2011 - 20:03

    Marjo:

    Geweldig!
    Ik kan niet wachten om de foto's te zien.

  • 22 Oktober 2011 - 07:06

    Karin En Albert:

    He Kim, we genieten nog steeds van al je berichtjes ook al zijn we stinkend jaloers. Wat super geweldig dat je zo'n ontzettend mooi weer gehad hebt wow wow wow. Het is maar goed dat je geen foto's hebt kunnen uploaden, dan hebben we nog wat tegoed! Geniet nog van je dagen in Nepal...

  • 22 Oktober 2011 - 08:30

    Frank:

    Waaaauuuuww!!! Dat klinkt fantastisch!!! Wish I was there 2!!!! Ik moet nu toch wel bekennen dat ik erg jaloers ben!! ;-)
    Liefs, Frank

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nepal, Kathmandu

Kim in Tibet 2011

Recente Reisverslagen:

26 Oktober 2011

Foooootoooo's!

23 Oktober 2011

Laatste zonnestralen

22 Oktober 2011

Even een quiz...

21 Oktober 2011

Brug te ver?

21 Oktober 2011

Terug bij af....
Kim

Eindelijk is het zover: ik reis 21 dagen door Tibet en Nepal...kan niet wachten!

Actief sinds 26 Aug. 2011
Verslag gelezen: 187
Totaal aantal bezoekers 13195

Voorgaande reizen:

28 September 2011 - 24 Oktober 2011

Kim in Tibet 2011

Landen bezocht: