Radiostilte - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Kim Noach - WaarBenJij.nu Radiostilte - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Kim Noach - WaarBenJij.nu

Radiostilte

Door: KimTibet2011

Blijf op de hoogte en volg Kim

14 Oktober 2011 | Nederland, Amsterdam

Dag lieve luitjes,

even praktisch: ik ben vandaag (14 oktober) in Shigatse, de tweede stad van Tibet met ruim 80.000 inwoners en dus ook een redelijke internetverbinding...

Dit is wellicht ook de laatste dag dat ik 'online' kan tot we weer terug zijn in de 'bewoonde wereld' cq. Kathmandu (over ruim zeven dagen).

Vanaf Shigatse voert de trip naar kleine kloosterdorpen en uiteraard het basecamp van de Mount Everest! Net als de rest van de groep is deze 'berg der bergen' (8,8 km hoog!!!) toch wel letterlijk het hoogtepunt van de reis. De kans dat we de Mount Everest ook echt zien (zonder mistgordijn) is vrij groot omdat we echt al ruim twee weken stralend weer hebben. Je krijgt wat je verdient??? :-)

Het gaat goed met me, ben wel moe van alle prachtige indrukken, maar da's vooral een positieve moeheid. De hotels zijn redelijk tot goed en slapen is gelukkig geen enkel probleem.

Terwijl ik dit tik, zit ik in een Tibetaans/Chinees internetcafe waae ge-gamed wordt bij het leven. In deze ruimte staan zeker 60 computers, allemaal uitgerust met webcam, speakers en hoofdtelefoons. Gamen is echt de number one industrie van 'moederland' China en dat straalt af op Shigatse.

Shigatse is verschrikkelijk Chinees. In een paar jaar tijd is dit ooit zo rustieke provinciestadje geexplodeerd tot nummer twee stad van de 'provincie' Tibet dankzij de enorme toevloed van Han-Chinezen naar deze regio.

Er staat - geloof ik - nog een 'authentiek' Tibetaans wijkje overeind, de rest is platgegooid en heeft ruimte gemaakt voor China...
:-/

Maar goed, nog twee dagen en dan zit ik op 4980 meter boven zeeniveau...op het basecamp van de Mount Everest. Yeeeeaaaahhhh!

Da's ook meteen ons hoogste punt van de reis. Ik ben benieuwd hoe ik op die hoogte slaap.

Ik spreek jullie over een dikke week (als ik terug ben in Kathmandu) waar ik nog drie volle dagen kan genieten van Nepal en kan bijkomen van deze reis...

Dikke knuffel,
Kim

PS. Dank jullie heel hartelijk voor alle reacties, ik geniet er echt van. :-)

  • 14 Oktober 2011 - 08:24

    Marcel:

    Hallo die Kim,
    Schitterend om jouw verhalen te lezen. En wat sjiek dat het weer meespeelt en dat je alles goed kunt opnemen. Ik mis helaas nog de foto's, maar die zullen we wel zien als je terug bent. Veel succes bij de 'beklimming' van de Mount Everest. Neem geen risico's en let goed op jezelf.
    Groet en knuffel uit Heerlen,
    Marcel

  • 14 Oktober 2011 - 10:55

    Sas:

    Wow kim, het is geweldig om dit allemaal te lezen, ik zie je al staan in de basecamp van dé berg.
    Ik ben zo benieuwd naar de foto's, ik denk Albert ook.

    Toen ik je berichtje kreeg dat je op de Karo-la pas stond, kippenvel en tranen...ik kan mij dat gevoel helemaal voorstellen. Dat wordt alleen maar beter als je in de basecamp staat.

    tot snel, dikke knuffel en xxx
    voorzichtig zijn....

  • 14 Oktober 2011 - 13:38

    Brigitte:

    Hallo verre buurvrouw,
    Geweldig die verhalen weer! Chille shit (ha, ha)! Leuk dat je ons meeneemt met deze mooie reis. Ik zie het mezelf nog niet doen. Luister goed naar je lichaam. Ook ik ben natuurlijk benieuwd naar de foto´s.
    Groetjes en een knuffel.

  • 16 Oktober 2011 - 09:54

    Marja:

    Hoi Kim
    Geweldig zo op de hoogte te blijven van de belevenissen van "onze" groep. Genieten!
    Pas goed op jezelf en elkaar.
    Marja

  • 17 Oktober 2011 - 15:04

    Frank:

    Hey Kim,

    Wat een prachtige verhalen, en erg leuk geschreven! Geweldig dat je er zo van geniet. Ik krijg spontaan zin om m'n koffers te pakken en ook die kant op te gaan...
    Ik ben heel nieuwsgierig naar je foto's....Die wil ik heel graag zien als je weer terug bent! Geniet er nog van!...en pas goed op jezelf!
    Groetjes, Frank

  • 20 Oktober 2011 - 18:59

    Sander:

    He, die Kim

    Ben benieuwd hoe de Mount Everest je is bevallen. En vooral, of het nog steeds goed weer was. Ben ook benieuwd naar die (ijle) lucht.
    Goed te lezen dat het allemaal zo mooi is daar.
    Wel jammer van deze tweede stad... Dacht dat het gamen juist in zo'n land nog niet zo was ingeburgerd.

    Veel plezier nog. Ook al heb je nog maar drie dagen, als je dit leest. En hopelijk herken ik je de volgende keer, ondanks je bruine huid!

    Sander

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Kim in Tibet 2011

Recente Reisverslagen:

26 Oktober 2011

Foooootoooo's!

23 Oktober 2011

Laatste zonnestralen

22 Oktober 2011

Even een quiz...

21 Oktober 2011

Brug te ver?

21 Oktober 2011

Terug bij af....
Kim

Eindelijk is het zover: ik reis 21 dagen door Tibet en Nepal...kan niet wachten!

Actief sinds 26 Aug. 2011
Verslag gelezen: 184
Totaal aantal bezoekers 13161

Voorgaande reizen:

28 September 2011 - 24 Oktober 2011

Kim in Tibet 2011

Landen bezocht: